Флобер Гюстав

Емма Боварі у романі «Мадам Боварі»

Боварі — це я сам.

Г. Флобер

Кращим хранителем критичного реалізму другої половини XIX століття французької літератури є Постав Флобер, у творчості якого прославляється повна відсутність будь-яких ілюзій про життя, нетерпиме відношення до всіляких спроб накинути романтичний покров на жорстоку правду дійсності. Він досягає граничного ступеня нещадності у своєму викритті.

Детальніше...

 

Трагедія Емми Боварі

Роман Гюстава Флобера «Пані Боварі» є одним із найвищих досягнень реалізму в світовій літературі. Публікація цього твору привела автора на лаву підсудних. Письменника звинувачували у попранні норм суспільної моралі, у зображенні брутальності шлюбу, висміюванні церковних обрядів. Це був суд над всією реалістичною літературою, яка розкривала негативні риси суспільства. Головною героїнею роману є дочка фермера Емма. Коли дівчині виповнилося тринадцять років, батько відправляє її до монастиря. Там вона захоплюється читанням бульварних романів і починає мріяти про красиве життя, піднесене кохання. Повернувшись додому, Емма бачить лише сірість, нудьгу, просте буденне життя фермерів. У цей час в житті героїні з’являється Шарль Боварі, який закохується в молоду жінку. І Емма починає мріяти про сімейне життя. Її душа шукає порятунку від реальності, здається, що шлюб з Шарлем принесе їй радощі бурхливих пристрастей, про які вона читала в романах, а чоловік стане людиною, яка змінить життя н щось розкішне, веселе.

Детальніше...

 

Трагічне і комічне в образі Шарля Боварі (за романом Гюстава Флобера «Пані Боварі»)

Гюстав Флобер - це один з трьох великих реалістів Франції, чия творчість вплинула на розвиток усієї французької літератури ХІХ сторіччя. Для його творчості є характерним особливий скептичний настрій, автор не бажає приймати реалії існуючого світу через їхню ницість і дріб'язковість і засуджує їх у своїх творах. Головне творче завдання Флобера - висвітлити глибинний зміст духовного і суспільного життя епохи. Саме воно було вирішене у романі "Пані Боварі", над яким письменник працював понад чотири роки.
Як свідчить заголовок, головна ідея твору пов'язана саме з образом пані Боварі. Головна героїня - Емма - це непересічна особистість, що вирізняється на тлі оточення постійним пошуком далеких від реального життя ідеалів. Її трагедія й полягає саме в розладі між мрією та дійсністю.

Детальніше...

 

Романтична і трагічна історія Емми Боварі (за твором Г. Флобера «Пані Боварі»)

І. Монастирське виховання та мрії. (Емма Боварі була дочкою фермера і мала прізвище Руо до заміжжя. Вона виховувалася у монастирі урсулинок, де читала багато романтичних книг. Емма гарно танцювала, малювала, знала географію, грала на фортепіано і мріяла про романтичне кохання. Саме тому вона хотіла неодмінно вінчатися опівночі, з факелами, але пан Руо був людиною приземленою і не зрозумів дочку.)
ІІ. Чи можна впіймати дивного птаха-щастя? (До весілля вона вірила, що щастя - то дивний птах, що має прилетіти до неї. Але чомусь він забарився.)

Детальніше...

 

Трагічність образа Емми Бовари

Кращим хоронителем традицій критичного реалізму другої половини XIX століття у французькій літературі є Гюстав Флобер, у творчості якого простежується повна відсутність яких-небудь ілюзій про життя, нетерпиме відношення до всіляких спроб накинути романтичний покрив на жорстоку правду дійсності. Творчість Флобера досягає своєї вершини в 50-60-і роки. Це був час Другої імперії, всю мерзенність якої й викрив Флобер у своїх кращих добутках: “Лексикон”, “Мадам Боварі”, “Виховання почуттів”.

У романі “Мадам Боварі” Флобер нещадно викриває затхлий провінційний міщанський кирок. Головна героїня добутку - мадам Бовари. Емма виховувалася в монастирі, в обстановці штучного ув’язнення, єдиним улюбленим заняттям Емми було читання романів, у яких діяли піднесені, ідеальні “герої з великої букви”: “У цих романах тільки й були, що любов, коханки, коханці, переслідувані дами, що падають без почуттів у відокремлених альтанках …клятви, поцілунки в човнику при місячному світлі, солов’ї в гаї, кавалери, хоробрі, як леви, і лагідні, як ягнята…”.

Детальніше...

 

“Пані Боварі” Г. Флобера — одна з “вічних книг”

Гюстав Флобер - видатний французький письменник, майстер витонченого психологічного аналізу. В історію літератури він увійшов як засновник “об’єктивного роману”, в якому автор, на думку письменника, повинен уподібнитися до Бога - створити свій художній світ і піти з нього, тобто не нав’язувати читачу своєї точки зору. Творчість Г. Флобера стала новим етапом у розвитку західноєвропейської літератури: він зумів не тільки створити правдиву картину французького життя, а й розкрити драму повсякденного існування людини.

Ця драма яскраво віддзеркалювалася в романі “Пані Боварі”, Г. Флобер виносить ім’я своєї героїні в назву роману, і читач розуміє, що вона непросто головна дійова особа твору, а й уособлення самостійної дійсності.

Детальніше...

 

Пані Боварі” Г. Флобера — одна з “вічних книг

Гюстав Флобер - видатний французький письменник, майстер витонченого психологічного аналізу. В історію літератури він увійшов як засновник “об’єктивного роману”, в якому автор, на думку письменника, повинен уподібнитися до Бога - створити свій художній світ і піти з нього, тобто не нав’язувати читачу своєї точки зору. Творчість Г. Флобера стала новим етапом у розвитку західноєвропейської літератури: він зумів не тільки створити правдиву картину французького життя, а й розкрити драму повсякденного існування людини.

Ця драма яскраво віддзеркалювалася в романі “Пані Боварі”, Г. Флобер виносить ім’я своєї героїні в назву роману, і читач розуміє, що вона непросто головна дійова особа твору, а й уособлення самостійної дійсності.

Детальніше...

 

Що занапастило життя Емми Боварі? (За романом Г. Флобера)

У 1850 році з подорожі по Сходу Флобер привіз задум роману, який назвав «Пані Боварі». В основі твору - доля молодої жінки з провінції. Емма Боварі в розквіті років і краси добровільно йде з життя, залишивши чоловіка і малолітню дочку. Що штовхнуло її до такого відчайдушного кроку? Що примусило відмовитися від життя, від його турбот і радощів? У тринадцять років мадемуазель Емму Руо віддали в пансіон урсулинок. Але їй найбільше подобалися квіти, в музиці - слова романсів, в книгах - хвилювання пристрастей», - пише Флобер про свою героїню. У пансіоні Емма крадькома читала романи, «де все про кохання», де пані непритомніють у альтанках, де соловїний спів у гаях і клятви в коханні при місяці.

Детальніше...

 

Життєва драма Емми Боварі

Учнівський твір за романом Гюстава Флобера «Пані Боварі». Життя - це надто складна річ. Інколи людина, щоб відірватися від тяжкої буденності, починає мріяти, жити в уявному нереальному світі. Саме так сталося з героїнею роману «Пані Боварі», яка не погоджувалася з сірою буденністю життя і шукала в ньому, чи, мабуть, у своїх мріях, якогось свята почуттів, казкової любові, за хвилину якої можна віддати все життя. Задум цього роману виник у Флобера із бажання «відтворити сірий колір запліснівілого існування», тобто колір «буденності» епохи. «Я вдивлявся в плісняву, що вкривала душу», - відзначав автор. Саме проти такого кольору життя протестує Емма Боварі, намагаючись чимось скрасити його, зробити яскравішим і цікавішим. Свою героїню Флобер не наділив ні розумом, ні освітою, ні гарним смаком. У духовному плані вона не піднімається над йонвільським рівнем. Все те, про що мріє Емма, чим вона захоплюється, до чого поривається, позначене тривіальністю і може викликати лише іронічну посмішку. Виховувалася вона в пансіоні при монастирі, де зачитувалася романами, в яких «тільки й мови було, що кохання, коханці, коханки, переслідувані дами, що мліють у відлюдних альтанках… дрімучі ліси, сердечні жалі, присяги, ридання, цілунки». Під впливом таких романів формується життєвий ідеал Емми, головними складниками якого є кохання, кавалери, красиве «романтичне» життя в дусі тривіалізованої романтики.

Детальніше...

 
Зарубіжна Література