Пастернак Борис

Б. Л. Пастернак «Доктор Живаго»

«Доктор Живаго» став підсумком багаторічної роботи Бориса Пастернаку, виконанням мрії, що плескається довічно. З 1918 року він неодноразово починав писати більшу прозу про долі свого покоління й був змушений по різних причинах залишати цю роботу незакінченої. За цей час в усьому світі, а в Росії особливо, все змінилося. У відповідь мінялися задум, герої і їхні долі, стиль автора й сама мова, на якому він вважав за можливе говорити із сучасниками. Удосконалюючись від досвіду до досвіду, текст додержувався щиросердечного стану свого творця, його відчуттю часу. Роман «Доктор Живаго» спочатку кілька пугал мене. Два рази, запасшись терпінням, я починала його читати. Двічі відкладала, не впоравшись із достатком імен і епізодів у його початку. Книга вабила як з висота. Нарешті, втретє, коли я краще запам’ятала героїв, вчиталася.

Детальніше...

 

Людина й революція в романі «Доктор Живаго»

Борис Пастернак - найбільший російський письменник і поет XX століття. Двадцять третього жовтня 1958 року йому була присуджена Нобелівська премія по літературі «За видатні досягнення в сучасній ліричній поезії й на традиційному поприщі великої російської прози». Роман «Доктор Живаго» займає, мабуть, центральне місце у творчості Бориса Леонідовича. Цьому добутку Пастернак присвятив свої кращі роки літературного життя й дійсно створив шедевр, рівного якому немає. Цей роман - краща, й незабутня сторінка росіянці й світовій літературі. Так, по геніальності й майстерності написання із цим романом мало які добутки можуть зрівнятися. По-перше, роман багатогранний: у ньому поставлене величезна кількість проблем: людина й совість, людина й людина, людина й любов, людина й влада, вічна й скороминуще, людина й революція, революція й любов, інтелігенція й революція, і це ще не все. Але я б хотів зупинитися на проблемі взаємини інтелігенції й революції.

Детальніше...

 

Живаго — герой роману Б. Пастернака «Доктор Живаго»

Про прототипі Живаго сам Пастернак в 1947 р. повідомляв наступне: «Я пишу зараз великий роман у прозі про людину, яка становить деяку рівнодіючу між Блоком і мною (і Маяковським, і Єсеніним, бути може). Він помре в 1929. Від нього залишиться книга віршів, складова одну з глав другої частини. Час, що обіймаються романом, - 1903-1945 рр.. За духом це щось середнє між Карамазовими і Вільгельмом Мейстера ». О. Івінський свідчить, що саме ім’я «Живаго» виникло у Пастернака, коли він випадково на вулиці «наткнувся на круглу чавунну плитку з« автографом »фабриканта -« Живаго »і вирішив, що хай він буде такий от, невідомий, що вийшов не те з купецької, не то з полуінтеллігентской середовища; ця людина буде його літературним героєм ».

Детальніше...

 

Філософська проблематика поезії Б. Пастернака

Поезія Бориса Пастернака не легко для сприйняття. Справа тут не тільки в складності його поетики, а й в глибині й динаміці думки. Колись поет зауважив, що філософія - листя поезії; читаючи його вірші, переконуєшся в цьому знову й знову. Філософська традиція в російській ліриці представлена такими іменами, як Баратинський, Пушкін, Лермонтов, Тютчев. У своїй творчості вони міркували про питання буття, життя і смерті, людської призначення і духовності, взаємовідносинах людини і світу, людини і природи. Ідеали Істини, Добра та Краси знаходять своє вираження в творах усіх великих художників незалежно від місця і часу їх існування, тому що саме ці цінності визначають людське життя в цілому: вони суть її, першооснова.

Детальніше...

 

Своєрідність поетичного бачення Пастернака

Щаслива доля судилася Б. Пастернаку. Дружна сім'я професійної піаністки та оригінального талановитого художника з самого дитинства плекала майбутнього поета ніжними мелодійними звуками, багатством барв і кольорів. У домі художника Л. Пастернака збиралася російська богема, яка також впливала на вразливу душу поета.
Навчання його було продуманим, цілеспрямованим: заняття музикою, композицією, заняття філологією, філософією. Що ж вибрати з цього, тим більше, що тобі все подобається. Особливу роль у долі юнака зіграв австрійський поет Р. М. Рільке, який бував у домі Пастернаків. Захоплення його поезією спрямувало подальший шлях Б. Пастернака.
Формування його йшло і під впливом В. Маяковського; шукав себе в літературних групах "Лірика", "Центрифуга", але талант, вимогливість і велика працездатність спрямували поета на свій оригінальний шлях.

Детальніше...