Основний засіб регулювання дорожнього руху — дорожні знаки.
Передбачено сім груп дорожніх знаків: попереджувальні, пріоритетні, заборонні, вказівні, інформаційно-вказівні, сервісу і таблички до дорожніх знаків.
Тимчасові дорожні знаки на переносних пристроях, виконані на жовтому фоні, мають перевагу перед постійними дорожніми знаками і дорожньою розміткою.
Попереджувальні знаки призначені для інформування учасників дорожнього руху про наближення до небезпечної ділянки дороги, характер небезпеки і місце розташування небезпечної ділянки, при рухові по якій водії повинні застосовувати заходів, які б відповідали конкретній дорожній ситуації.
Ці знаки мають форму рівнобічного трикутника, оберненого вершиною вгору.
За допомогою знаків пріоритету встановлюють черговість проїзду перехресть, перетинів окремих проїжджих частин, а також вузьких ділянок дороги. Зовнішній вигляд і форма цих знаків різноманітні.
Заборонні знаки призначені для введення або відміни певних обмежень у русі. Вони мають білий фон з червоним обрамленням і за невеликим винятком форму кола. Заборонні знаки встановлюють безпосередньо перед ділянками доріг, на яких уводяться відповідні обмеження, або в місцях, де обмеження відміняються.
Вказівні знаки призначені для визначення порядку проїзду окремих ділянок шляхів і їх перетинів, обов’язкового напрямку руху, введення або відміни мінімально припустимих швидкостей руху. Вони мають форму кола із зображенням символу білого кольору на блакитному фоні, їх установлюють безпосередньо перед ділянками доріг.
Інформаційно-вказівні знаки призначені для введення або відміни певних режимів руху, інформування учасників дорожнього руху про розміщення на шляху слідування міст, населених пунктів і територій, де діють спеціальні правила. Ці знаки, за деяким винятком, мають форму прямокутника з білим або чорним зображенням на синьому, білому, зеленому або жовтому фоні.
Більшість інформаційно-вказівних знаків не має якоїсь зони дії та єдиної системи розміщення, тому що у кожного знака є свої особ-ливості.
Знаки сервісу інформують учасників дорожнього руху про місце розміщення об’єктів сервісу на цій дорозі і збоку від неї. Ці знаки мають форму прямокутника, на якому чорним або червоним кольором у білій квадратній вставці на синьому фоні нанесено зображення символу об’єкта сервісу.
До розмітки належать лінії, написи, символи, стрілки, нанесені на проїжджій частині, бордюрах, інших елементах шляхів і дорожніх споруд.
Для розмітки проїжджої частини використовуються фарби, вставки (із білого бетону, шлакоситалу, мармурової крихти).
До засобів регулювання дорожнього руху належать не тільки дорожня розмітка і знаки, дорожні покажчики, але й сигнали регулювальника і сигнальне обладнання (світлофори).
Сигнали регулювальника
1) Регулювальник обернений до водіїв і пішоходів боком, руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми — усім нерейковим транспортним засобам (ТЗ) дозволяється рух прямо і праворуч, трамваям тільки прямо, пішоходам дозволений перехід проїжджої частини;
2) регулювальник обернений до водіїв і пішоходів грудьми або спиною, руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми — рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено;
3) регулювальник простягнув праву руку вперед — зі сторони лівого боку нерейковим видам транспорту дозволяється рух в усіх напрямах, трамваям — тільки ліворуч. Зі сторони грудей усім ТЗ дозволяється поворот тільки праворуч. Зі сторони спини і правого боку рух усіх ТЗ заборонено. Пішоходам дозволяється переходити проїжджу частину з лівого й правого боків тільки за спиною регулювальника;
4) регулювальник підняв руку вгору — забороняється рух ТЗ і пішоходів у всіх напрямках.
Коли рука регулювальника вказує на транспортний засіб, водій зобов’язаний зупинитися у зазначеному місці, але з дотриманням правил зупинки.
Регулювальник може подавати й інші сигнали: перейти у правий ряд, зменшити або збільшити швидкість і т. д., але в усіх випадках свисток є засобом привертання уваги учасників дорожнього руху до напрямних сигналів регулювальника.
Світлофори застосовуються для регулювання руху транспортного засобу і пішоходів на перехрестях, для позначення нерегульованих перехресть. У наш час застосовуються світлофори, що відповідають Міжнародній конвенції про дорожні знаки і сигнали.