Брехт Бертольд

Неоднозначність образу Галілео Галілея у драмі Бертольда Брехта «Життя Галілея»

Ім'я Бертольда Брехта, видатного німецького поета, драматурга, в історії лі­тератури XX ст. пов'язане з утвердженням новаторського театру, що дістав назву епічного. Душею творчих пошуків Брехта була настанова на активне втручання мистецтва в життя, перебудову психології глядача, мобілізацію його розуму та активності. Сцена для митця — трибуна. Основне в епічному театрі — апеляція до розуму. Глядач у ньому розмірковує, оцінює, виробляє особисту принципову по зицію, активно вирішує питання сучасності, навіть якщо йдеться про давно ми нулі часи, як, наприклад, у драмі «Життя Галілея».

Детальніше...

Б. Брехт про моральну відповідальність вчених за наслідки наукових досліджень (за драмою «Життя Галілея»)

П'єсу «Життя Галілея» Брехт написав 1939 року, але надрукована вона була 1943 року у США. Проте бомба, скинута на Хіросіму, змусила автора переробити п'єсу, аби осмислити уроки сучасності. Отож вона була відлунням надто реальних і трагічних для людства подій, сучасних Брехтові. Якою ж була її тема?

Детальніше...

Бертольд Брехт і зміст його реформи драми

I. Б. Брехт і експресіонізм. (Б. Брехт почав писати у роки Першої світової війни, коли провідним напрямом німецького мистецтва став експресіонізм. Хоч згодом драматург і наполягав на тому, що не належав до цього напряму, однак він зазнав впливу експресіонізму.)

1. Драма — провідний жанр експресіонізму. (Головну мету експресіоністи вбачали не в об'єктивному відображенні дійсності, а у вираженні «динамічної волі суб'єкта». Це воля, яка, скоряючись, мусить творити свій світ, де пануватиме активність. «Світ існує, повторювати його нема сенсу», — заявив Казимир Едшмід.)

Детальніше...

Бертольт Брехт (1898-1956)

Видатний німецький драматург, засновник і теоретик «епічного театру» Бертольд Брехт народився 10 листопада в місті Аугсбурзі (Німеччина) у родині директора паперової фабрики. Після закінчення реальної гімназії вступає до Мюнхенського університету, де вивчає літературу, філософію та медицину. Ось як він згадує своє дитинство і юнацькі роки: «У народній школі я пронудьгував чотири роки. Під час моєї дев’ятирічної консервації в одній з аугсбурзьких реальних гімназій мені не пощастило хоча б якось просвітити моїх учителів. Вони весь час говорили про мою схильність до неробства й незалежності. В університеті я слухав курс медицини і навчився грати на гітарі… Під час революції я працював медиком у лазареті. Потім написав кілька п’єс і навесні нинішнього року через недоїдання потрапив у лікарню… Після двадцяти чотирьох років перебування на світі Божому я дещо охлянув». Популярність до нього приходить рано. У двадцятирічному віці він, акомпануючи на гітарі, виконував свою «Баладу про мертвого солдата». Але поетичної творчості було замало для надто енергійного юнака, і у 20-ті роки Бертольд Брехт звертається до театрального мистецтва. У 24-літньому віці приходить справжній успіх – його п’єса «Барабани вночі» була відзначена Клейстівською премією.

Детальніше...

Образ Галілео Галілея у драмі Бертольда Брехта «Життя Галілея»

Неоднозначність образу Галілео Галілея у драмі Бертольда Брехта «Життя Галілея» Ім’я Бертольда Брехта, видатного німецького поета, драматурга, в історії літератури XX ст. пов’язане з утвердженням новаторського театру, що дістав назву епічного. Душею творчих пошуків Брехта була настанова на активне втручання мистецтва в життя, перебудову психології глядача, мобілізацію його розуму та активності. Сцена для митця - трибуна. Основне в епічному театрі - апеляція до розуму. Глядач у ньому розмірковує, оцінює, виробляє особисту принципову позицію, активно вирішує питання сучасності, навіть якщо йдеться про давно минулі часи, як, наприклад, у драмі «Життя Галілея». У цьому творі драматург подає складний, неоднозначний образ геніального вченого. Галілей постає перед глядачами у миті наукових прозрінь і морального падіння.

Детальніше...

Copyright © 2009-2017. All Rights Reserved.