Манн Томас

Чи потрібні суспільству сильні особистості, подібні до Чіполло? (За твором Т. Манна «Маріо і чарівник»)

У юнацькі роки Томас Манн захоплювався філософією Ніцше. Він переживав піднесення, душевний запал, читаючи книги цього німецького філософа, духов­ний і стилістичний вплив якого позначається уже в ранніх творах Томаса Манна.

Енергетика творчості Ніцше, його концепція надлюдини, яку він обгрунтував у книзі «Гак казав Заратустра», він продовжував розвивати в інших творах. Фа­шизм, який виник у Європі, взяв за свої гасла ідеї Ніцше, і Томас Манн перегля­нув своє ставлення до творчості філософа. Він замислився над тим, чому руйнів­ні сили інтерпретували концепцію Ніцше як заклик до ненависті, антилюдяності, самовихваляння. Ідея національної Вищості захопила Європу, і Томас Манн під­дав нишівнііі критиці творчість Ніцше, характеризував її як ненатуральну, жалю­гідну, претензійну.

Детальніше...

Про що попереджав Томас Манн у новелі «Маріо і чарівник»?

..Політика — поняття широке, воно переходить без різкого розмежування до царині етичних проблем.

Т. Манн, з листування

1930 рік. Італія. Залитий яскравим сонцем морський берег, «встелений м'якеньким, дрібним піском, облямований пінієвими гаями, на нього задивля­ються близькі гори». Здавалося б, що Творець і природа потурбувалися про те, щоб людям у такому місці було приємно, затишно і радісно відпочивати. Проте оповідач з новели Т. Манна «Маріо і чарівник», дія якої відбувається у курорт­ному містечку Гіарре ді Венере, в перших же рядках говорить, що в цьому місці «злість, роздратування, напруження... висіли в повітрі». Курортники відразу від­чули, що «тутешнім стосункам бракувало щирості й невимушеності».

Детальніше...

Творчість Т. Манна

1. У чому новаторство прози Томаса Манна ?

Художній образ у творах Томаса Манна виникає як узагальнення пережитого. Він уміє тонко передати деталі події, психічні переживання людей, характеристику предмета. Невелика й незначна для усього людства подія виростає до масш­табів вселюдської проблеми, а потворний образ дешевого чарівника розкриває і розвінчує образи національних героїв.

Детальніше...

Про що попереджав Томас Манн у новелі «Маріо і чарівник»?

…Політика - поняття широке, воно переходить без різкого розмежування до етичних проблем. Т. Манн, з листування. 1930 рік. Італія. Залитий яскравим сонцем морський берег, «встелений м’якеньким, дрібним піском, облямований пінієвими гаями, на нього задивляються близькі гори». Здавалося б, що Творець і природа потурбувалися про те, щоб людям у такому місці було приємно, затишно і радісно відпочивати. Проте оповідач з новели Т. Манна «Маріо і чарівник», дія якої відбувається у курортному містечку Парре ді Венере, в перших же рядках говорить, що в цьому місці «злість, роздратування, напруження… висіли в повітрі». Курортники відразу відчули, що «тутешнім стосункам бракувало щирості й невимушеності». У їдальні центрального Гранд-готелю герою першого ж вечора відмовили у столикові на веранді, яку облюбували діти, бо ті затишні місця тримали для «наших клієнтів». Потім сім’ю оповідача виселили з готелю на тій підставі, що римська аристократка, котра жила у сусідній кімнаті, перелякалася коклюшу, на який нещодавно перехворіли діти. І хоча готельний лікар підтвердив, «що хвороба минула і боятися її немає підстав», адміністратор все ж таки заявив, що іноземцям «доведеться звільнити кімнати й переселитись у флігель». А коли восьмирічна дочка героя «голенька пробігла кілька метрів до води, виполоскала купальник і вернулася назад», її вчинок, тобто вчинок її батьків, викликав страшенне обурення місцевих жителів. Вони сприйняли його як «невдячність і образливу неповагу до гостинної Італії», як наругу над національною гідністю.

Детальніше...

Роль міфу в новелі Томаса Манна «Смерть у Венеції»

Новела Манна «Смерть у Венеції» - складний твір, сповнений глибокого символічного й алегоричного змісту Кожний образ ніби має подвійну природу: його можна сприймати реалістично і алегорично. Важливу роль у новелі відіграють міфічні сюжети й образи, що використовує автор. Але Т. Манн творить свій міф в новелі «Смерть у Венеції», де як і в античних, біблійних міфах, подано образну модель світу. Новела починається з того, що герой, письменник Густав Ашен-бах, виходить на прогулянку після напруженого дня. Але якась «вища сила» робить її вирішальною в долі героя. Насувається гроза, і герой опиняється біля цвинтаря. Ашенбах, заглиблений у свої думки і мрії, насподівано бачить якогось дивного чужинця, портрет якого нагадує чи то бога Вакха, чи то перевізника душ у царство мертвих. І цвинтар, і чужинець - все це створює алегоричну картину дійсності, в якій живе Густав Ашенбах, і викликає відчуття неминучої трагедії. Але герой наче не помічає цих попереджень «вищих сил», нехтує ними.

Детальніше...

Copyright © 2009-2017. All Rights Reserved.