Микола Зарудний, побратим О.Коломійця, говорив, що той тради-ційний лише в одному - в безмежній любові до свого народу і театру, а в останньому він новатор.
Тема п'єси "Дикий Ангел" не нова, сам автор назвав її "повість про сім'ю". У ній, дійсно, йдеться про найдорожче - сім'ю батьків і дітей, працю, честь роду і його совість, спадкоємність поколінь. Про це писали майже всі письменники. Отже, перед О.Коломійцем стояло нелегке завдання - сказати щось своє, те, що буде актуальним не для одного покоління.
Під час вивчення у школі ця п'єса завжди породжує палкі дискусії. Як правило, одинадцятикласники, прочитавши програмний твір, відразу починають обурюватися поведінкою головного героя Платона Микитовича Ангела, цим самим майже розділяючи погляди його основного опонента у п'єсі - пенсіонера Крячка. Їм здається, що Платон Ангел скупий, що він не має права забирати гроші у дітей і повністю контролювати фінансовий стан сім'ї. Але чим глибше починаєш замислюватися над принципами Платона, тим більше погоджуєшся з ним. Під кінець дискусії учням уже здається, що Платон ніби-то і правий, лише методи у нього трохи "дикі", тобто не подобається його максималізм і безкомпромісність.
Давайте ж прослідкуємо, яких принципів дотримується Платон Ангел і чи правильно він чинить.
За Платоном Ангелом, держава буде міцною і багатою тоді, коли міцною і багатою буде кожна окрема сім'я. А це станеться тоді, коли у сім'ї всі будуть чесно працювати, думатимуть не лише про власні інтереси, а й про державні, коли розумно і економно витрачатимуть гроші, житимуть у злагоді і дружбі. Причому батьки повинні до кінця своїх днів нести відповідальність за дітей.
Сюжет розвивається за трьома напруженими лініями. Платон - Павлик, Платон - Федір, Платон - Петро. Конфлікти загострені до краю, бо головний герой - максималіст у своїх переконаннях і діях. Покарання за відступ від батьківської науки теж на межі крайнощів: вигнання з дому, звільнення з посади, страта всього здобутого й нажитого. Свою пенсійну книжку Платон подарунком не вважає, бо він її заробив, та й не в книжці радість і спокій.
Драматург логікою розвитку характерів, поведінкою і поглядами персонажів переконує нас у тому, що жити за принципами Ангела не так просто. Головному героєві живеться нелегко, він постійно працює душею і серцем, і в конці п'єси серце Платона не витримує напруження, він помирає. Але дітей він зумів виховати порядними людьми, усі вони працьовиті, живуть за законами правди, честі і добра. І кожен із них таки погоджується з батьком і робить ніби і по-своєму, і в той же час так, як навчив Платон Ангел. Отож виявляється, що Платон був правий.