Шкільний твір за романом Фредеріко Стендаля «Червоне та чорне». Наполеон, як сказав Олександр Пушкін, - «володар людських доль». Під зіркою слави цієї особистості проходило не одне людське життя. Героїчний генерал, який врятував Республіку, спокусившись мішурою корони, втрачає владу. Фредеріко Стендаль був гарячим прихильником Наполеона, обожнював його. У 1817-1818 роках великий французький письменник працював над книгою «Життя Наполеона», де намагався показати надзвичайну особистість, величну своїм розумом, енергією, залізною волею. Як і Стендаль, герой його роману «Червоне та чорне» -син героїчної та романтичної епохи. В дитинстві Жюльєн з трепетним почуттям спостерігав наполеонівських драгунів, завмирав від захоплення, коли слухав розповіді про осяяні славою перемоги битви великої армії. Будучи ще дитиною, Жюльєн Сорель «марив військовою службою», уявляв, що він теж, як і його кумир Наполеон, проб’ється у вищі кола суспільства. Але свої можливості герой роману вимірює можливостями революційної доби, яка вже відійшла в минуле.
Жюльєн - горда і самотня людина. Намагаючись збе-; регти людську гідність у світі інтриг і брехні, він не хоче і не може бути лакеєм. Думка про долю Наполеона пов’язана в романі з образом яструба. Цей хижак здається Со-релю втіленням сили і самотності, він заздрить яструбу-перепелятнику, в якому вбачає самого Наполеона. Щоб вирватися з клітки жалюгідного життя, щоб перемогти ворогів - провінційних багатіїв і столичну аристократію, щоб завоювати успіх, потрібно бути сильним, як цей птах. Необхідно бути пильним, щохвилини готовим до атаки. І Жюльєн знаходить у собі сили кинути виклик вищому світу, він, син теслі, відмовляється від захисту на суді, виступає з палкою промовою, у якій ганьбить те суспільство, до якого намагався будь-що потрапити. Він - вольова і муж-, ня людина, вміє жертвувати собою в потрібний час і слушну хвилину, але ніколи не дозволяє потоптати своєї людської гідності. Своє захоплення Наполеоном Стендаль цілком передав улюбленому герою - Жюльєну Сорелю, але сам письменник усвідомлював подвійну сутність Бонапарта: з одного боку - тиран імператор, честолюбний завойовник; з іншого - національний герой, генерал революційної армії, ідеалізований культом Наполеона. У своїх творах великий французький письменник намагався показати саме ці дві сторони особистості імператора - героїчну і хижу, через світосприйняття своїх героїв.